Problem z kontrolką ładowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • merkava
    Classic
    • 2012
    • 8

    Problem z kontrolką ładowania

    Zamieszczone przez mati160
    szybciej na Octavie
    pewnie O III :szeroki_usmiech
  • szwaja65
    Classic
    • 2011
    • 17

    #2
    Problem z kontrolką ładowania

    Mam taki problem gdyż pare dni temu wymienialem regulator napięcia od alternatora i zaczęła sie palic kontrolka ładowania. Ładowanie jest bo sprawdzałem. Jaka może byc przyczyna??
    Szwarc

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      Jakie masz parametry ładowania i gdzie je sprawdzałeś :?:
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • szwaja65
        Classic
        • 2011
        • 17

        #4
        14,20. A sprawdzałem na stacji kontroli pojazdów. Jaka może byc przyczyna??
        Szwarc

        Komentarz

        • Polon
          Rider
          • 2010
          • 315

          #5
          Re: Problem z kontrolką ładowania

          Zamieszczone przez szwaja65
          Mam taki problem gdyż pare dni temu wymienialem regulator napięcia od alternatora i zaczęła sie palic kontrolka ładowania. Ładowanie jest bo sprawdzałem. Jaka może byc przyczyna??
          Uszkodzenie diody lub diod mostka diodowego zasilającego kontrolkę ładowania.
          Pozdrawiam

          Komentarz

          • Krzych
            Rider
            • 2005
            • 671

            #6
            Zamieszczone przez Polon
            Uszkodzenie diody lub diod mostka diodowego zasilającego kontrolkę ładowania
            Przy uszkodzonych diodach nie wzbudził by się alternator, a ładowanie jest prawidłowe.

            Uszkodzony lub nieodpowiedni regulator albo wiązka uszkodzona.
            Na starym też świeciło czy nie było ładowania?
            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
            www.chiptuning.katowice.pl
            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

            Komentarz

            • szwaja65
              Classic
              • 2011
              • 17

              #7
              na starym regulatorze było wszystko ok, tylko ze ładowanie było słabsze jak jest teraz na tym nowym ale za to kontrolka od ładowania sie nie paliła. A jak wymienilem na nowy regulator to ładowanie jest dobre a za to pali sie kontrolka
              Szwarc

              Komentarz

              • Polon
                Rider
                • 2010
                • 315

                #8
                Zamieszczone przez Krzych
                Zamieszczone przez Polon
                Uszkodzenie diody lub diod mostka diodowego zasilającego kontrolkę ładowania
                Przy uszkodzonych diodach nie wzbudził by się alternator, a ładowanie jest prawidłowe.
                Tak, to prawda. Pomyliłem się. Chodziło mi o diody mostka głównego. To, że regulator sobie z tym radzi nie oznacza, że diody są dobre.
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...k+wielorowkowy do poczytania może pomoże
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2320
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    szwaja65, regulator jaki kupiłeś to ori czy zamiennik :?: może w starym wystarczyło wymienić szczotki i byłoby ok

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • szwaja65
                      Classic
                      • 2011
                      • 17

                      #11
                      kolego kupiłem nowy ale zamiennik. W starym nie było juz wogóle szczotek i był orginalny boscha. Nie wiem co jest silnik wszystko równo pracuje tylko caly czas pali sie ta kontrolka ładowania. Pytalem sie u mechanikow i mowili ze w octaviach to jest standard ale dziwne troche bo mam ja 3lata i nigdy takiego czegos nie bylo...Mowili jeszcze ze to wiązka z kablami od kostki moze byc tak ze jakis kabel jest przerwany. Pomóżcie koledzy bo nie mam pomysłów co jeszcze może być
                      Szwarc

                      Komentarz

                      • Polon
                        Rider
                        • 2010
                        • 315

                        #12
                        Zamieszczone przez szwaja65
                        kolego kupiłem nowy ale zamiennik. W starym nie było juz wogóle szczotek i był orginalny boscha. Nie wiem co jest silnik wszystko równo pracuje tylko caly czas pali sie ta kontrolka ładowania. Pytalem sie u mechanikow i mowili ze w octaviach to jest standard ale dziwne troche bo mam ja 3lata i nigdy takiego czegos nie bylo...Mowili jeszcze ze to wiązka z kablami od kostki moze byc tak ze jakis kabel jest przerwany. Pomóżcie koledzy bo nie mam pomysłów co jeszcze może być
                        Lampka ładowania akumulatora włączona jest pomiędzy zaciski B+ oraz L, czyli D+ alternatora poprzez wyłącznik zapłonu. Różnica potencjałów na tych zaciskach zapala lampkę. Oprócz pomiaru napięcia na akumulatorze przy pracującym silniku, co jest prawie jednoznaczne z pomiarem napięcia na zacisku B+, należy także, przy tych samych obrotach silnika zmierzyć napięcie pomiędzy masą, a zaciskiem D+. Napięcie na D+ powinno być prawie takie samo, jak na B+.

                        Można wymieniać po kolei elementy alternatora, aż się trafi na element uszkodzony, lub
                        zrobić sobie tester alternatora:


                        Można jeszcze prościej - znaleźć dobrego elektryka, który naprawi lub poprawnie podłączy alternator. Mechanik niekoniecznie musi się na tym znać.
                        Pozdrawiam

                        Komentarz

                        • Krzych
                          Rider
                          • 2005
                          • 671

                          #13
                          Zamieszczone przez szwaja65
                          Pytalem sie u mechanikow i mowili ze w octaviach to jest standard...
                          dobre, fachowe podejście do problemu

                          Przy przerwanym kablu lampka nie będzie się świeciła.
                          DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                          www.chiptuning.katowice.pl
                          DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                          Komentarz

                          • ROBAL_26
                            RS
                            • 2010
                            • 2320
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            szwaja65, ja bym spróbował do starego regulatora wlutować nowe szczotki, powinni je mieć w sklepie motoryzacyjnym albo podjedź do fachowca i poproś o przylutowanie nowych szczotek,drogo nie powinien policzyć, wówczas będziesz mógł podmienić i sprawdzić czy jest jakaś poprawa, sprawdź też przewody i kostki łączące jedna jest nad rozrusznikiem i przy alternatorze, jeżeli nie będziesz miał wzbudzenia alternatora przez diode to nie będzie on ładował aku.także musisz wszystko po sprawdzać. ok

                            pozdro
                            Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                            ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                            https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                            Komentarz

                            • szwaja65
                              Classic
                              • 2011
                              • 17

                              #15
                              Dzięki koledzy za rady No nic będę próbował tak jak piszecie
                              Szwarc

                              Komentarz

                              • Łukasz23
                                Drive
                                • 2008
                                • 44

                                #16
                                mam pytanie typu gdzie są wpięte przewody od wzbudzenia jeden idzie do licznika a gdzie drugi jest wpięty?? w oct AEE
                                skoda octavia 1.6

                                Komentarz

                                • Krzych
                                  Rider
                                  • 2005
                                  • 671

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Łukasz23
                                  mam pytanie typu gdzie są wpięte przewody od wzbudzenia jeden idzie do licznika a gdzie drugi jest wpięty?? w oct AEE

                                  Wysłałem schemat na @
                                  alternator samowzbudny, tylko 1 przewód do kontrolki ładowania w liczniku
                                  DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                  www.chiptuning.katowice.pl
                                  DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                  Komentarz

                                  • Łukasz23
                                    Drive
                                    • 2008
                                    • 44

                                    #18
                                    tak to mam pen jeden wpięty a drugi nie tylko że teraz kontrolka się świeci ładowanie jest dobre ma ponad 14,10V jak wszystko jest włączone
                                    skoda octavia 1.6

                                    Komentarz

                                    Pracuję...